In the practice, how does customer service ensure competitive advantage?

Autori

DOI:

https://doi.org/10.12712/rpca.v16i3.53367

Abstract

Customer service is an essential element for the success and growth of companies in general. In this context, this study sought to analyze this service as an element of competitive advantage in a retail company in the optical industry. To reach the proposed objective, qualitative research was performed with a single case study and data collection through interviews, observation, and document analysis. The results show that to be a competitive advantage, customer service must be the subject of strategic actions, must use of social networks, be associated with loyalty tools, and be established as an instrument of organizational competitiveness.

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Biografie autore

Thais da Conceição Andrade dos Santos, Universidade Federal de Sergipe (UFS)

Graduada em Administração pela Universidade Federal de Sergipe (UFS)

Ronalty Rocha, Universidade Federal do Paraná (UFPR)

Doutorando em Administração pela Universidade Federal do Paraná (PPGADM/UFPR). Mestrado em Administração pela Universidade Federal de Sergipe (PROPADM/UFS).

Maria Conceição Melo Silva Luft, Universidade Federal de Sergipe (UFS)

Doutorado em Administração. Professora Associada do Departamento de Administração (DAD/UFS), Docente do Programa de Pós -Graduação em Administração (PROPADM/UFS) e do Programa de Mestrado Profissional em Administração (PROFIAP) da Universidade Federal de Sergipe (UFS).

Maria Elena Leon Olave, Universidade Federal de Sergipe (UFS)

Doutorado em Engenharia de Produção. Professora Associada do Departamento de Administração (DAD/UFS), Docente do Programa de Pós -Graduação em Administração (PROPADM/UFS) e do Programa de Mestrado Profissional em Administração (PROFIAP) da Universidade Federal de Sergipe (UFS).

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Pubblicato

2022-09-27

Fascicolo

Sezione

Artigos/Papers