Cries, false substitutes and expressions in image
DOI:
https://doi.org/10.22409/reh.v3i02.66637Resumo
Abstract
Cries, false substitutes and expressions in image
I would like to begin by telling you how I see Wittgenstein in relationship to philosophy. For me, philosophy is a contemplative activity that restraints itself by considering the very act of falling into oneself conceptually. In order to become a human being, no matter how old one is, no matter when one does it, all of us must fall into ourselves some day. But not all human beings make the falling into oneself their own conceptual object; no, only those who have dedicated their time to that which came to be known as philosophy. Even though falling into oneself is something that people do take in consideration in the arts (in the sciences, this is done more indirectly), it is not restricted to the concept. In arts and in poetry the concept is not only taken in consideration but it is also realized and produced, and because of this it becomes immediately subsumed in its very expression. In philosophy, this conceptual consideration is likely to become an expression as well, and therefore, as we well know, it has turned into a literary genre.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2025 Maria Filomena Molder

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Para submeter um manuscrito, os autores devem realizar o cadastro na plataforma, fornecer os dados solicitados e seguir as orientações recomendadas. Para tanto, será necessário apresentar o número da identidade de pesquisador. Para obtê-lo, é necessário realizar o cadastro na plataforma Open Researcher and Contributor ID (ORCID).
Ao submeter um manuscrito, os autores declaram sua propriedade intelectual sobre o texto e se comprometem com todas as práticas legais relativas à autoria. A submissão implica, ainda, na autorização plena, irrevogável e gratuita de sua publicação na REH, a qual se responsabiliza pela menção da autoria.
A REH tem acesso aberto e não cobra pelo acesso aos artigos.
Orientando-se pelo princípio de que tornar público e disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico contribui para a democratização mundial do conhecimento, a REH adota a política de acesso livre e imediato ao seu conteúdo.
No mesmo sentido, a REH utiliza a licença CC-BY, Creative Commons, a qual autoriza que terceiros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do trabalho, inclusive para fins comerciais, desde que se reconheça e torne público o crédito da criação original.