Incentive programs to promote startups: a Brazilian case
DOI:
https://doi.org/10.12712/rpca.v13i1.27491Resumo
This study aimed to verify the practical implications of innovation incentive programs in the development of a carpooling startup from Brazilian Federal District. It is a case study in which the startup was supported by programs to encourage innovation. Interviews were conducted with the managers of the startup, with the purpose of evaluating the confluence and applicability of the programs to the needs of the business, evidencing the impact of that programs in its development. Empirical evidence was treated through content analysis with a priori categorization, with the managers’ perspectives being compared with the factors of incentive to startups – investment, mentoring and support for market insertion. The results demonstrated that financial assistance, managerial training and institutional networking contributed to the startup development. The study provides an analysis of startups development factors and contributes to the improvement of innovation incentive programs.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista usa o CC BY. Essa licença permite que outras pessoas distribuam, remixem, adaptem e desenvolvam seu trabalho, mesmo comercialmente, desde que sejam creditadas pela criação original. Essa é a licença mais flexível oferecida. Recomendado para máxima disseminação e uso de materiais licenciados.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), sempre com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista ulitiliza o DOI (Digital Object Identifier ) desde 2007 O DOI com a finalidade de autenticar cada artigo, portanto seu conteúdo digital.