Contemporary marketing practices approaches in the professional services industry in Brazil

Autores

  • Lenoir Hoeckesfeld Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT) e Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) http://orcid.org/0000-0002-1339-1157
  • Aléssio Bessa Sarquis Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
  • André Torres Urdan Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
  • Eric David Cohen Centro Universitário Alves Faria (UNIALFA-GO).

DOI:

https://doi.org/10.12712/rpca.v14i1.38890

Resumo

The objective of this study is to investigate the Contemporary Marketing Practices (CMP) of professional services firms from the State of Santa Catarina in Brazil, according to the models proposed by Coviello, Brodie & Munro (1997) and Coviello, Milley & Marcolin (2001). The research methodology has a quantitative and descriptive approach and uses a survey; the sample encompasses 146 companies from the accounting, engineering, consulting, advertising, information technology and hospital industries. Our findings also reveal the existence of seven main business segment typologies: “Advanced Relational”; “Interactive Relational/Network”; “Relational Database/Digital”; “Moderately Relational”; “Conservative I”; “Conservative II” and “Refractory”.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Lenoir Hoeckesfeld, Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT) e Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)

Professor de Administração do Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT) e Doutorando em Administração pela Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)

Aléssio Bessa Sarquis, Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (USP) e professor do Programa de Pós-Graduação Mestrado em Administração (PPGA) da Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)

André Torres Urdan, Universidade Nove de Julho (UNINOVE)

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (USP) e professor da Universidade Nove de Julho (UNINOVE), São Paulo, SP - Brasil.

Eric David Cohen, Centro Universitário Alves Faria (UNIALFA-GO).

Doutor em Administração de Empresas pela Fundação Getúlio Vargas (FGV) e professor da Universidade Estadual de Campinas

Downloads

Publicado

2020-03-31

Edição

Seção

Artigos/Papers