Digital Cities in the making: exploring perceptions of space, agency of actors and heterotopia
Parole chiave:
Digital Cities, Architecture, Computing, Heterotopia, Interaction, SpaceAbstract
This paper is an attempt to explore how we imagine, sense and experience spaces in digital cities by a study of the hybrid relations between digital media, users' bodies, architecture and the city. Digital and physical spaces of the city are intertwined, the city and urban places and things become sentient, embedded with sensors and digital infrastructure, challenging traditional notions of space, and how we perceive and experience urban space. Crucial issues to explore are how interactions and agency operating amongst actors in these spaces; between sentient non-human actors, places and people? How are spaces of interaction embedded in the city, what characterizes these spaces, can they be explored as heterotopias (Foucault)? These processes are a mutual shaping of society and technology, where the role of the imaginary, of mental representations and creation are being transformed.
Downloads
##submission.downloads##
Pubblicato
Fascicolo
Sezione
Licenza
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial, CC BY-NC permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista, sem que o material seja usado para fins comercias.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).