EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
DISCUSSÕES EM TORNO DOS JOGOS DIGITAIS
Abstract
This essay proposes to present and dialogue about digital games in School Physical Education. To this end, we contextualize what culture is and its relationship with games, converging on electronic, digital, video games or games and historically reaching the present day, where we have the main platforms: consoles, computers and cell phones. The topicality of this theme is evident when identified as programmatic content in the National Common Curricular Base (BNCC). In this investigation, we found and report studies that point out that applying digital games promotes more participation in class, better group interaction and students started to care more about the practice of regular physical activities. We conclude that digital games, in addition to being a historical construction of humanity, their insertion as a content of School Physical Education is pertinent.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.