O CIRCO E A CURRICULARIZAÇÃO DA EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA

DESAFIOS E PERSPECTIVAS EM SOLO BRASILEIRO

Authors

Abstract

Abstract: The research weaves reflections on the circus and the extension curriculum, interwoven by the vision of managers of extension actions from different Brazilian universities. The method was based on cartography combined with phenomenological reflection. The findings suggest that the initiatives counteract the recurrent disqualification of this scenario, showing the numerous products generated, in addition to the expansion and continuity of the actions.

Keywords: Higher Education. Art. Physical Education. Curriculum. Cartography.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rita de Cassia Fernandes, Universidade Federal de Uberlândia

Docente da Faculdade de Educação Física e Fisioterapia da Universidade Federal de Uberlândia (UFU). Membro do Grupo de Pesquisa Estesia: corpo, fenomenologia e movimento e do Grupo de Pesquisa em Circo (Circus) da FEF/UNICAMP.

Terezinha Petrucia da Nóbrega, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Professora Titular da Universidade Federal do Rio Grande do Norte, coordenadora do Grupo de Pesquisa Estesia: corpo, fenomenologia e movimento e do Laboratório Ver - Visibilidades do Corpo e da Cultura de Movimento. Bolsista de Produtividade em Pesquisa CNPq. 

Published

2024-04-26