CIRCUS IN CONTEXTS

REPORTS ABOUT CHILDREN’S PARTICIPATION IN CIRCUS ACTIVITY WORKSHOPS

Authors

Abstract

This work aimed to systematize knowledge about the pedagogical process of circus activities, based on the experiences of the Circo em Contextos extension project. Throughout 2022, 66 circus workshops were monitored, whose observations formed a field diary for later analysis. Among the aspects highlighted are the learning of the monitors, the importance of the production of materials by the children, the memories constructed and expressed through drawings and the involvement of family members in activities with the intention of recognizing the learning built throughout the year. The workshops provoked curiosity and challenged people to create and learn new ways of moving and relating to art. Furthermore, the project has greatly contributed to the training of students in UNICENTRO's undergraduate courses, especially Physical Education students, as they find a laboratory there to improve their teaching practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Glaucia Kronbauer, Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Ponta Grossa, UEPG. Docente da Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO, Irati, Paraná, Brasil. Atua no Departamento de Educação Física e no Programa de Pós-Graduação em Educação. Coordena o projeto de extensão Circo em Contextos (UNICENTRO) e o Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação, Cultura e Contemporaneidade (UNICENTRO); é pesquisadora do Grupo de Pesquisa em História, Educação e Sociedade – HISTEDBR (UEPG).

Cristina Andrade Filus, Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO

Licenciada em Educação Física pela Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO, Irati, Paraná, Brasil. Estudante de Mestrado no Programa de Pós-Graduação em Educação da UNICENTRO, Irati, Paraná, Brasil. Atua como professora no projeto de extensão Circo em Contextos (UNICENTRO); é pesquisadora do Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação, Cultura e Contemporaneidade (UNICENTRO).

Gisele Rafaela Baziewicz, Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO

Estudante de Licenciatura em Educação Física pela Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO, Irati, Paraná, Brasil. Atua como professora voluntária no projeto de extensão Circo em Contextos (UNICENTRO); é pesquisadora do Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação, Cultura e Contemporaneidade (UNICENTRO).

Published

2024-04-26