CIRCUS IN CONTEXTS
REPORTS ABOUT CHILDREN’S PARTICIPATION IN CIRCUS ACTIVITY WORKSHOPS
Abstract
This work aimed to systematize knowledge about the pedagogical process of circus activities, based on the experiences of the Circo em Contextos extension project. Throughout 2022, 66 circus workshops were monitored, whose observations formed a field diary for later analysis. Among the aspects highlighted are the learning of the monitors, the importance of the production of materials by the children, the memories constructed and expressed through drawings and the involvement of family members in activities with the intention of recognizing the learning built throughout the year. The workshops provoked curiosity and challenged people to create and learn new ways of moving and relating to art. Furthermore, the project has greatly contributed to the training of students in UNICENTRO's undergraduate courses, especially Physical Education students, as they find a laboratory there to improve their teaching practice.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.