“No, Michael, No”

Abu Dhabi Grand Prix As A Media Event

Authors

Abstract

This research aimed to investigate the event dimensions of the 2021 Abu Dhabi Grand Prix, which transform it into a media event typical of contemporary digital culture. Using the individualization of the event as a methodology, we sought to understand how the race was configured as an event, based on its media construction and interactions on social media. The analysis allowed us to reflect on the global dimensions of the event, as well as the moment of rupture and its impacts on sport, athletes and spectators, whose ritualistic approach and media and social mobilization make it a media event.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marlon Santa Maria Dias, Universidade Comunitária da Região de Chapecó

Doutor em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (São Leopoldo, Brasil). Jornalista e mestre em Comunicação pela Universidade Federal de Santa Maria. Professor na Escola de Comunicação e Criatividade da Universidade Comunitária da Região de Chapecó. Coordena o Ecrã - Grupo de Pesquisa sobre Imagem e Cultura Digital.

Natália Viega, Universidade Comunitária da Região de Chapecó

Jornalista graduada pela Universidade Comunitária da Região de Chapecó.

Published

2024-06-29 — Updated on 2024-08-19

Versions