Connectives of opposition: reflections and proposals for teaching

Authors

  • Maria Aparecida Lino Pauliukonis UFRJ

DOI:

https://doi.org/10.22409/gragoata.v19i36.32982

Keywords:

Cohesion. Interpretation. Textual production.

Abstract

A reflexive and productive study on connectors of opposition in Portuguese, aiming at making students pay attention its semantic-argumentative and pragmatic roles in different textual genres. Such approach focus enables a discursive view about connectors in Portuguese, something that can also contribute to a significant improvement in reading and textual production processes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria Aparecida Lino Pauliukonis, UFRJ

Professor Associado da UFRJ, possui Doutorado em Letras (Letras Vernáculas) pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1988) e atua principalmente nas seguintes áreas: linguística do texto, língua e ensino, discurso e ensino, análise do discurso, semântica lexical e discursiva. Fez Pós-Doutorado em Análise do discurso, na Universidade Paris XIII com a supervisão de Patrick Charaudeau. Coordena o Laboratório de pesquisa do CIAD- Rio (Círculo Interdisciplinar de Análise do discurso) com pesquisadores da UFRJ, UFF e UERJ, desenvolvendo Projeto sobre Modalização e Enunciação no discurso midiático e literário”.

 

Published

2014-07-23

How to Cite

Pauliukonis, M. A. L. (2014). Connectives of opposition: reflections and proposals for teaching. Gragoatá, 19(36). https://doi.org/10.22409/gragoata.v19i36.32982