THE AESTHETICS OF DIFFERENCE AND THE TEACHING OF LITERATURES IN ENGLISH

Authors

  • Cielo Griselda Festino Universidade Paulista

DOI:

https://doi.org/10.22409/gragoata.v19i37.33000

Keywords:

aesthetics, difference, literary canon

Abstract

The article aims at dicussing the concept of aesthetics and its relevance for the teaching of literatures in English at a time when the subject English Studies has been reformulated as Literatures in English in order to encompass literary narratives not only from canonical traditions such as the British or the American, but also from those countries that were once English colonies and today have their own national literary traditions in English. In this context, the concept of aesthetics will be considered in counterpoint with the concept of difference, both literary and cultural.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Cielo Griselda Festino, Universidade Paulista

Cielo G. Festino possui graduação em inglês pelo Instituto Nacional Del Professorado Joaquín V Gonzalez (1983), mestrado em Língua e Literatura Inglesa pela Universidade de São Paulo (2000) e doutorado em Língua e Literatura em Inglês pela Universidade de São Paulo (2005). Atualmente é professor titular da Universidade Paulista. Tem pós-doutorado na área de ensino de literaturas estrangeiras pela Universidade de São Paulo/FAPESP (2007-2009) e pós-doutorado pela Universidade Federal de Minas Gerais (2010-2012) na área de narrativas pós-coloniais.Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Literaturas de Língua Inglesa, atuando principalmente nos seguintes temas: literaturas de língua inglesa, com ênfase na literatura pós-colonial e ensino de literaturas estrangeiras

Published

2014-12-19

How to Cite

Festino, C. G. (2014). THE AESTHETICS OF DIFFERENCE AND THE TEACHING OF LITERATURES IN ENGLISH. Gragoatá, 19(37). https://doi.org/10.22409/gragoata.v19i37.33000