The Winding Road of Corporate Strategy
DOI:
https://doi.org/10.12712/rpca.v12i1.11343Resumo
OBJECTIVE: This paper addresses the issue of Corporate Strategy, aiming to answer four research questions: “what is Strategy about?”, “who shapes the Strategy?”, “what is new about Strategic Management?” and “what is wrong with Strategic Management?”
METHOD: To do so, the study was based on a systematic exploratory research and bibliographic review. For each question, a specific set of authors were selected, mainly based on books and papers published in relevant academic journals.
RESULTS: A set of theoretical propositions is presented at the end of each analysis, in an attempt to summarize the main findings of this literature review.
FINDINGS: Overall, the paper shows that corporate strategy is a complex and intricate issue, in constant evolution but, at the same time, with many problems still to be solved.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista usa o CC BY. Essa licença permite que outras pessoas distribuam, remixem, adaptem e desenvolvam seu trabalho, mesmo comercialmente, desde que sejam creditadas pela criação original. Essa é a licença mais flexível oferecida. Recomendado para máxima disseminação e uso de materiais licenciados.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), sempre com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista ulitiliza o DOI (Digital Object Identifier ) desde 2007 O DOI com a finalidade de autenticar cada artigo, portanto seu conteúdo digital.