The Winding Road of Corporate Strategy
DOI :
https://doi.org/10.12712/rpca.v12i1.11343Résumé
OBJECTIVE: This paper addresses the issue of Corporate Strategy, aiming to answer four research questions: “what is Strategy about?”, “who shapes the Strategy?”, “what is new about Strategic Management?” and “what is wrong with Strategic Management?”
METHOD: To do so, the study was based on a systematic exploratory research and bibliographic review. For each question, a specific set of authors were selected, mainly based on books and papers published in relevant academic journals.
RESULTS: A set of theoretical propositions is presented at the end of each analysis, in an attempt to summarize the main findings of this literature review.
FINDINGS: Overall, the paper shows that corporate strategy is a complex and intricate issue, in constant evolution but, at the same time, with many problems still to be solved.
Téléchargements
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista usa o CC BY. Essa licença permite que outras pessoas distribuam, remixem, adaptem e desenvolvam seu trabalho, mesmo comercialmente, desde que sejam creditadas pela criação original. Essa é a licença mais flexível oferecida. Recomendado para máxima disseminação e uso de materiais licenciados.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), sempre com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista ulitiliza o DOI (Digital Object Identifier ) desde 2007 O DOI com a finalidade de autenticar cada artigo, portanto seu conteúdo digital.