Contemporary marketing practices approaches in the professional services industry in Brazil

Autores/as

  • Lenoir Hoeckesfeld Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) e Instituto Federal do Mato Grosso (IFMT) http://orcid.org/0000-0002-1339-1157
  • Aléssio Bessa Sarquis Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
  • André Torres Urdan Universidade Nove de Julho (UNINOVE)
  • Eric David Cohen Centro Universitário Alves Faria (UNIALFA-GO).

DOI:

https://doi.org/10.12712/rpca.v14i1.38890

Resumen

The objective of this study is to investigate the Contemporary Marketing Practices (CMP) of professional services firms from the State of Santa Catarina in Brazil, according to the models proposed by Coviello, Brodie & Munro (1997) and Coviello, Milley & Marcolin (2001). The research methodology has a quantitative and descriptive approach and uses a survey; the sample encompasses 146 companies from the accounting, engineering, consulting, advertising, information technology and hospital industries. Our findings also reveal the existence of seven main business segment typologies: “Advanced Relational”; “Interactive Relational/Network”; “Relational Database/Digital”; “Moderately Relational”; “Conservative I”; “Conservative II” and “Refractory”.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Lenoir Hoeckesfeld, Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) e Instituto Federal do Mato Grosso (IFMT)

Doutorando no Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) e professor do Instituto Federal do Mato Grosso (IFMT)

Aléssio Bessa Sarquis, Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (USP) e professor do Programa de Pós-Graduação Mestrado em Administração (PPGA) da Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)

André Torres Urdan, Universidade Nove de Julho (UNINOVE)

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (USP) e professor da Universidade Nove de Julho (UNINOVE), São Paulo, SP - Brasil.

Eric David Cohen, Centro Universitário Alves Faria (UNIALFA-GO).

Doutor em Administração de Empresas pela Fundação Getúlio Vargas (FGV) e professor da Universidade Estadual de Campinas

##submission.downloads##

Publicado

2020-03-31

Número

Sección

Artigos/Papers