An analysis of the international scientific production on contemporary marketing practices

Auteurs-es

  • Aléssio Bessa Sarquis Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
  • Lenoir Hoeckesfeld Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT), Alta Floresta, MT - Brasil
  • Jacir Favretto Universidade do Oeste de Santa Catarina - UNOESC Universidade do Contestado - UnC
  • Eric David Cohen Centro Universitário FMU. – São Paulo, SP – Brasil

DOI :

https://doi.org/10.12712/rpca.v13i1.27494

Résumé

Contemporary marketing practices entail strategies such as customer relationship, interactive marketing, big data and digital marketing, going beyond traditional tactics. We conducted a bibliometric study of the international scientific production through 2016 to provide an update of the advances in the field, and developed a documentary survey for this exploratory and descriptive study using a qualitative and quantitative approach. The content analysis and thematic categorization identified 42 articles by 101 authors from 49 universities and 23 countries, and twelve small groups of authors. The average output is wanting, though works such as Coviello et al. (2002) are considered highly relevant. The study shows that contemporary marketing practices research is predominantly empirical, qualitative and exploratory; data collection occurs through surveys, in-depth interviews and documentary analysis. The study´s theoretical contribution and academic relevance stem from the definition of the characteristics of extant research, and by the research agenda for future studies.

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Bibliographies de l'auteur-e

Aléssio Bessa Sarquis, Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (FEA-USP) e professor do Programa de Pós-Graduação Mestrado em Administração da Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)

Lenoir Hoeckesfeld, Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT), Alta Floresta, MT - Brasil

Doutorando em Administração (UNIVALI) e professor de Administração do Instituto Federal de Mato Grosso (IFMT), Alta Floresta, MT - Brasil

Jacir Favretto, Universidade do Oeste de Santa Catarina - UNOESC Universidade do Contestado - UnC

Doutor em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) e professor do Programa de Mestrado Profissional em Administração da Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) e de graduação em Administração da UnC

Eric David Cohen, Centro Universitário FMU. – São Paulo, SP – Brasil

Doutor em Administração pela Fundação Getúlio Vargas (EAESP-FGV) e professor do Programa de Graduação em Administração da Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)

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Publié-e

2019-03-28

Numéro

Rubrique

Artigos/Papers