Entrepreneurship, innovation and growth in different types of small enterprise

Auteurs

DOI :

https://doi.org/10.12712/rpca.v13i4.38118

Résumé

A quantitative methodology is presented to analyze the extent to which the degree of the various types of innovation influence the growth of the various types of business in the small enterprise and whether entrepreneurial capacity drives these types of innovation. Four types of business were considered (high-tech companies, specialized services, companies with own brand products, and companies with conventional processes) and the four classic types of innovation. The methodology is exploratory and supports empirical study applied to a sample of companies. The results showed that the appropriation of some additional value, like own brand, potentiates the differences in the relationship between entrepreneurship, innovation and revenue growth.

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Biographies des auteurs

  • José Luiz Contador, Centro Universitário Campo Limpo Paulista (UNIFACCAMP) / Programa de Pós-graduação em Administração da Micro e Pequenas Empresas
    Professor aposentado da UNESP, Livre-docente por essa Universidade, Mestre e Doutor pelo ITA (São José dso Campos)
  • José Celso Contador, Universidade Paulista (UNIP), São Paulo / Programa de Pós-graduação em Administração
    Professor aposentado da UNESP, Livre-docente por essa Universidade, Doutor pela USP/São Carlos
  • Patrícia Possani Oliveira, Instituto Bertrand Russell Ltda, Jundiaí, SP
    Mestre e administração pelo Centro Universitário Campo Limpo Paulista. professora do Instituto Bertrand Russell Ltda, Jundiaí, SP
  • Walter Cardoso Sátyro, Universidade Nove de Julho (UNINOVE) / Programa de Pós-graduação em Eng. de Produção
    Doutor em Eng. de Produção pela UNIP, Pós-doutorado em Engenharia de Produção (USP) em andamento

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Publiée

2019-12-17

Numéro

Rubrique

Artigos/Papers