Family businesses and the creation of entrepreneurship through their internal resources
DOI:
https://doi.org/10.12712/rpca.v8i2.11171Resumo
Abstract: The purpose of this study is to analyse how family businesses can create a unique context for entrepreneurship through their internal resources, mentioned by Habbershon and Williams (1999) as familiness. Some researchers have used the resource-based view as a theoretical framework in order to investigate entrepreneurial capabilities in family firms which are one of the requirements to create wealth across generation and so we did. Moreover, family business must have the requirements that encourage them to be constantly involved in entrepreneurial activities. A single case study was conducted and semi-structured interviews with family and non-family members of the family firm A were made. We can conclude, despite the fact that this family firm has positive resources that foster entrepreneurship, it could not be classified as Enterprising Family since the culture of this organization does not meet the requirements described by Habbershon (2006) for an entrepreneurial family firmDownloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista usa o CC BY. Essa licença permite que outras pessoas distribuam, remixem, adaptem e desenvolvam seu trabalho, mesmo comercialmente, desde que sejam creditadas pela criação original. Essa é a licença mais flexível oferecida. Recomendado para máxima disseminação e uso de materiais licenciados.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), sempre com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista ulitiliza o DOI (Digital Object Identifier ) desde 2007 O DOI com a finalidade de autenticar cada artigo, portanto seu conteúdo digital.