Financial education at workplace
DOI:
https://doi.org/10.12712/rpca.v13i1.27693Resumo
The study seeks to explain the level of financial literacy of employees who participated in the company's financial education program, through socioeconomic and demographic variables. The sample is non-probabilistic, composed of 112 employees of a financial institution in São Paulo. Data analysis was performed using descriptive, inferential and multivariate analysis techniques. To measure financial literacy, three constructs were used: behavior, attitude and knowledge. The minority (38%) was classified with low level of financial literacy. An additional effort is suggested for employees under the age of 30, incomplete higher education, less than three years of professional experience, operational area, income of less than R$ 4,000 and no habit to savings. The positive relationship between attitude and behavior suggests the development of activities that promote changes in attitude. Attention in math is required.
Downloads
##submission.downloads##
Publicado
Edição
Secção
Licença
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista usa o CC BY. Essa licença permite que outras pessoas distribuam, remixem, adaptem e desenvolvam seu trabalho, mesmo comercialmente, desde que sejam creditadas pela criação original. Essa é a licença mais flexível oferecida. Recomendado para máxima disseminação e uso de materiais licenciados.
Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), sempre com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A Revista ulitiliza o DOI (Digital Object Identifier ) desde 2007 O DOI com a finalidade de autenticar cada artigo, portanto seu conteúdo digital.