A etnomatemática, a matemática e a história na formação do professor de matemática
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i14.178Abstract
O artigo aborda o tema da formação do professor de matemática sob três enfoques diferentes e complementares. Inicia trazendo o potencial de uma formação na perspectiva Etnomatemática, que leva em conta os saberes dos educandos. Em seguida, são apresentados argumentos a favor de um estudo de história da matemática na formação do professor de matemática. Ao final, discutem-se quais tópicos da Matemática são indispensáveis na formação inicial do professor de matemática.
Palavras-chave: formação de professores de matemática; etnomatemática; história da matemática.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.