AFRICAN, AFRO-BRAZILIAN AND INDIGENOUS GAMES AND GAMES: AVAILABLE ON BLOG AS A DIDACTIC TOOL, TOCANTINS – 2021
Abstract
This report aims to present experience experienced in the discipline of education for ethnicorracial relationship in the semester 2021.1 of ifto campus de Palmas, involving students of the Undergraduate Course in Physical Education and computer technician. The ancestral blog was developed with the purpose of compiling material related to ethnic-racial education, aiming to reduce discrimination, through access to educational material.
Keywords: Ethnic-racial 1. Culture 2. Education 3. Afro-Brazilian 4. Indigenous 5.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.