Grupo de Pesquisa ELAC: a corporeidade como potência pedagógica
Abstract
Through writing as experience, problematizing the hegemonic meanings attributed to the body, we present the objectives, methodology and some of the productions of a research group that is attentive to schools. With corporeality as its central category of investigation, articulating teaching, research and extension projects, the ELAC Research Group (School Physical Education; Playful and Artistic Experiences; Corporeality) has been established for sixteen years. Our considerations, always provisional, indicate the urgency of the theme, in collective compositions, critical and questioning of the status quo.
Keywords: Research group. ELAC. Education. Corporeality. Experience.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.