PAULO FREIRE EM LETRA DE FORMA
MEMÓRIA INSTITUCIONAL REESCRITA COMO EXPERIÊNCIA INSTITUCIONAL DA PEDAGOGIA PROGRESSISTA NO EXERCÍCIO DE UMA GESTÃO DEMOCRÁTICA DA EDUCAÇÃOLISTA
DOI:
https://doi.org/10.22409/enfil.v12i20.65361Abstract
Based the author's speech about the administrative activities carried out by the São Paulo Municipal Department of Education (1989-1991), this article proposes to "uncover" the systematized knowledge by Paulo Reglus Neves Freire (1921-1997), reconciling its political-philosophical and empirical gnoseology with theoretical references and the exercise of democratic management of education. The text highlights, “in block letter”, the problematization of knowledge and power relations, particularly in the current productivity context of social and educational relations in the country, with the rewriting of Paulo Freire’s memories about his institutional experience, whose narrative reveals the freedom of being, thinking and being in the world, contributing to reinvigorating its Progressive Pedagogy, liberating and socialist.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista En_fil aceita manuscritos originais em português, italiano, espanhol e inglês. Se o manuscrito original for redigido em língua estrangeira, ele deve ser acompanhado da versão em português.
A Revista En_fil não cobra taxas referentes à submissão, à avaliação ou à publicação de artigos. Oferece acesso livre, gratuito e imediato a todos os leitores, independentemente de cadastramento no site.