Interdisciplinarity: women’s history and gender studies

Authors

  • Rachel Soihet UFF
  • Suely Gomes Costa UFF

Keywords:

Women’s history. Gender studies. Interdisciplinarity. Feminisms. Paradoxes

Abstract

Interdisciplinarity, characteristic of women’s history and gender studies, exposes the paradox that has been moving feminisms on: the one of simultaneously accepting and refusing “sexual difference”, subject which guides and brings new contributions to this analysis.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Rachel Soihet, UFF

    É professora titular, atuando no Programa de Pós Graduação em História da UFF e pesquisadora do CNPq. Publicou entre outros: O feminismo tático de Bertha Lutz. Editora Mulheres, 2006; Preconceitos nas charges de O Pasquim: mulheres e a luta pelo controle do corpo. ArtCultura. Revista de História, Cultura e Arte, v.9 n. 14: Universidade Federal de Uberlândia, 2007 p.39-53; Carmen Dolores: as contradições de uma literata da virada do século (em parceria com Flávia Copio Esteves), na obra organizada por Yolanda Lobo e Lia Faria, Vozes Femininas do Império e da República: Quartet/Faperj, 2008, p. 145-169.

  • Suely Gomes Costa, UFF
    É doutora em História, pesquisadora do CNPq, professora titular do Departamento de Serviço Social (UFF). Integra o corpo docente do Programa de Pós-Graduação em Política Social desse Departamento e do Programa de Pós-Graduação em História (UFF). Publicou o livro Signos em transformação (1995), além de capítulos de livros e de artigos diversos nessas áreas de conhecimento e, recentemente, Diário de umas e outras meninas: práticas domésticas e educação, Diamantina, Minas Gerais, fins do século XIX, em Y. Lobo e L. Faria. Vozes Femininas do Império e da República: Quartet/Faperj, 2008, p. 47-79.

Published

2008-12-30

Issue

Section

Language Articles

How to Cite

Interdisciplinarity: women’s history and gender studies. (2008). Gragoatá, 13(25). https://periodicos.uff.br/gragoata/article/view/33140