THE CONFLUENCE LITERATURE / EDUCATION: HISTORICAL ACCOMPLISHMENTS

Authors

  • Roberto Acízelo Quelha de Souza Universidade do Estado do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.22409/gragoata.v19i37.32992

Keywords:

humanities, nationality, literariness, diversity

Abstract

The article characterizes the historical accomplishments of the confluence between literature and education, showing how the literary culture has been successively linked to the concepts of humanities, nationality, literariness and diversity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Roberto Acízelo Quelha de Souza, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Licenciado em Inglês (Universidade Santa Úrsula, 1970) e em Português-Literaturas (Universidade do Estado do Rio de Janeiro, 1971), bacharel em Ciências Jurídicas e Sociais (Universidade Federal do Rio de Janeiro, 1972), mestre em Letras - Teoria da Literatura - (Universidade Federal do Rio de Janeiro, 1974) e doutor em Letras - Teoria da Literatura - (Universidade Federal do Rio de Janeiro,1980), fez estudos de pós-doutorado na área de Literatura Brasileira (Universidade de São Paulo, 1994-1995). Professor de Teoria da Literatura de 1977 a 2002 na Universidade Federal Fluminense, atualmente é professor titular de Literatura Brasileira da Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Dedica-se aos estudos de Literatura Brasileira e de Teoria da Literatura, com interesse especial nos seguintes temas: história e fundamentos conceituais dos estudos literários, historiografia da literatura brasileira, romantismo, século xix.

Published

2014-12-19

How to Cite

Souza, R. A. Q. de. (2014). THE CONFLUENCE LITERATURE / EDUCATION: HISTORICAL ACCOMPLISHMENTS. Gragoatá, 19(37). https://doi.org/10.22409/gragoata.v19i37.32992