<i>Wittgenstein's Nephew:</i> an <i>otofiction</i>

Authors

  • Helano Ribeiro Universidade Federal de Pelotas

DOI:

https://doi.org/10.22409/gragoata.v21i41.33433

Keywords:

otobiography, deconstruction, otofiction, Wittgenstein's Nephew.

Abstract

Neither a true, nor a lie, but a scripture that operates least in terms of what happened to the dimension of what is heard, the otobiography is a performance work. This article assumes the task of removing the writings of the comfortable post of literary genre - autobiography. Thus arose the analysis around the autofiction, here transformed into otofiction or performance and pure act. It is through these same gestures that Wittgenstein's Nephew is revealed, signed by Thomas Bernhard, the performance of this actor in place of the authorship of the one who betrayed the state of Austria.

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Author Biography

Helano Ribeiro, Universidade Federal de Pelotas

Possui licenciatura em Letras Português/Alemão pela Universidade Federal do Ceará (2005), mestrado (2011) e doutorado (2015) em Teoria da Literatura pela Universidade Federal de Santa Catarina. Trabalhou de 2006 a 2008 como professor leitor de Língua Portuguesa e Literatura Brasileira na Universidade de Colônia (Alemanha). Desenvolve trabalhos de literatura [e discursos totalitários] e teoria crítica dentro das temáticas literatura e ética, biopolítica, otobiografias e Walter Benjamin. É professor assistente de Língua Alemã na Universidade Federal de Pelotas, onde atua no Programa de Pós-Graduação em Letras. É editor da revista Caderno de Letras.

Published

2016-12-28

How to Cite

Ribeiro, H. (2016). <i>Wittgenstein’s Nephew:</i> an <i>otofiction</i>. Gragoatá, 21(41). https://doi.org/10.22409/gragoata.v21i41.33433

Issue

Section

Literature Articles