“Aren’t We All Complicit?”: A Commentary on Multiple Faces of Race and Language in English Language Education
DOI:
https://doi.org/10.22409/gragoata.v28i60.58070Palabras clave:
English language teaching, English as a foreign language, Race, Native speakerism, Language ideologyResumen
This paper reviews recent work on race and language ideologies in Asia, aiming to a more complex understanding on the subject that avoids determinism and dichotomous thinking. The first part of the paper discusses current work on English language teaching in Japan, and concludes that greater emphasis on teacher agency is needed. The second part offers ethnographic vignettes of scenarios in which race plays sometimes a surprising role in shaping interactions and exclusions. These scenarios focus on the implications of the scholars’s commitement to social justice in ideological and institutional structures in which prejudice is reproduced and relayed in situations that involve multiple Asian identities and positionalities.
Descargas
##submission.downloads##
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2023 Gragoatá
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
AUTORIZAÇÃO
Autores que publicam em Gragoatá concordam com os seguintes termos:
Os autores mantêm os direitos e cedem à revista o direito à primeira publicação, simultaneamente submetido a uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0), que permite o compartilhamento por terceiros com a devida menção ao autor e à primeira publicação pela Gragoatá.
Os autores podem entrar em acordos contratuais adicionais e separados para a distribuição não exclusiva da versão publicada da obra (por exemplo, postá-la em um repositório institucional ou publicá-la em um livro), com o reconhecimento de sua publicação inicial na Gragoatá.
A Gragoatá utiliza uma Licença Creative Commons - Atribuição CC BY 4.0 Internacional.