Women's March and its communication

Autores

  • Nívea Canalli Bona Doutora em Comunicação Social pela Unisinos

DOI:

https://doi.org/10.22409/ppgmc.v13i1.20996

Palavras-chave:

movimentos grassroots, comunicação, marcha das mulheres, movimento social, internet

Resumo

This work discusses the concepts of Social Movement and Grassroots Movements applied to the Women´s March that happened in Washington, jan, 21 st , 2017. It brings, also, the documental analysis of the digital communication of this movement in three spheres: national, state wise (Maine) and local, focusing the communication efforts made by a group from Mount Desert Island, in Maine. The results bring what Castells tries to explain about internet serving as an Ágora for Social and Grassroots Movements state theirs voices.

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Biografia do Autor

Nívea Canalli Bona, Doutora em Comunicação Social pela Unisinos

Doutora em Comunicação Social (Unisinos - RS), Jornalista (PUC-PR). Pesquisadora vinculada aos grupos COMUNI (Un. Anhembi-Morumbi - SP - Brasil) e Processocom (Unisinos - RS). Autora de quatro livros dentre eles: "Assessoria de Imprensa: ponte entre jornalistas e sociedade" y "Jornalismo e Sociedade". Pesquisadora da Comunicação nos Movimetnos Sociais e da Comunicação popular, Comunitária e Alternativa.

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Publicado

2019-04-26

Como Citar

Bona, N. C. (2019). Women’s March and its communication. Mídia E Cotidiano, 13(1), 369-389. https://doi.org/10.22409/ppgmc.v13i1.20996