Práticas implementadas para formação empreendedora na educação básica

Authors

DOI:

https://doi.org/10.12712/rpca.v16i2.55154

Abstract

This study analyzed the practices implemented for entrepreneurial training in Basic Education in the public schools of the state of Sergipe. That was adopted a qualitative and interpretive approach, the semi-structured interview as a data collection instrument and the technique of content analysis by category. The results indicated that the first steps were taken towards entrepreneurial training in Basic Education in the state, but it is not possible to say that there was an implementation in its entirety, since there was a significant heterogeneity of the implemented practices, absence of monitoring and control of the school administration and public manager.

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Author Biography

Manuela Ramos da Silva, Universidade Federal de Sergipe

Doutora e Mestre em Administração (UFBA), com graduação em Secretariado Executivo (UFBA) e Administração Pública (UFS). Atualmente é professora efetiva do Curso de Secretariado Executivo da Universidade Federal de Sergipe e professora permanente do Programa de Pós-Graduação em Administração (PROPADM) da Universidade Federal da Sergipe. Líder do Tema 1: Estado, Organizações e Gestão Pública: reformas e inovações da Divisão de Administração Pública da ANPAD ((2019-2020;2020-2022). Tem interesse de pesquisa nos seguintes temas: organizações, gestão pública, metodologia de pesquisa qualitativa, história organizacional.

Published

2022-08-16

Issue

Section

Artigos/Papers