Campos Autônomos
DOI:
https://doi.org/10.22409/poiesis.1421-22.31-36Keywords:
multidão, território, corpo sonoroAbstract
O texto trata do ato falante e da experiência do corpo como alternativas
às formas de poder estabelecidas na sociedade contemporânea e da construção de outro lugar sonoro a partir da multidão, onde o ruído
dos corpos no espaço público é o elemento dissonante do discurso globalizado representado pela sonoridade urbana e sua rotina.
Downloads
References
LABELLE, Brandon. Acoustic Territories: Sound Culture and Everyday Life. Londres: Continuum, 2010.
ALŸS, Francis. A Story of Deception: Patagonia, 2003-2006. Buenos Aires: Fundacíon Eduardo F. Constantini, 2006.
NANCY, Jean-Luc. Listening. Bronx, Nova York: Fordhan University Press, 2007.
POE, Edgar Allan. O homem da multidão. In: Obras Completas. Rio de Janeiro: Nova Aguilar, 2001.
TOMÁS, Lia. Ouvir o lógos: música e filosofia. São Paulo: Ed. UNESP, 2002.
ULPIANO, Claudio. Gilles Deleuze: a grande aventura do pensamento. Rio de Janeiro: Funemac Livros, 2013.
ZIZEK, Slavoj. O violento silêncio de um novo começo. In: HARVEY, David; ŽIŽEK, Slavoj; ALI, Tariq et al. Occupy: movimentos de
protesto que tomaram as ruas. São Paulo: Boitempo Editorial, 2012.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in Revista Poiésis agree to the following terms:
- The authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication. The work is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License, which enables its sharing as long as the authorship and initial publication in this journal are acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to distribute online their work published in Revista Poiésis (in institutional repositories or in their own personal page), since this can generate productive interactions, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).