Peter Szondi e a filosofia da arte
DOI:
https://doi.org/10.22409/poiesis.811.35-43Keywords:
Historicidade, Interpretação, Trájico, BenjaminAbstract
O artigo a seguir discute a base filosófica da teoria da literatura de Peter Szondi. Analisando alguns dos principais textos museológicos do autor, o objetivo é mostrar como Szondi pensou a questão da historicidade no contexto de uma teoria da compreensão e da interpretação de obras literárias.
Downloads
References
CANDIDO, Antonio. Formação da Literatura Brasileira. Belo Horizonte: Itatiaia (6ª edição), 1975. SZONDI, Peter. Ensaio sobre o trágico. Rio de Janeiro: Zahar, 2004.
CANDIDO, Antonio. Teoria do drama moderno. São Paulo: Cosacnaify, 2001.
CANDIDO, Antonio. Teoria do drama burguês. São Paulo: Cosacnaify, 2004.
CANDIDO, Antonio. Poetik und Geschichtsphilosophie I. Studienausgabe der Vorlesungen Band 2. Frankfurt: Suhrkamp Verlag, 1974.
CANDIDO, Antonio. Poetik und Geschichtsphilosophie II. Studienausgabe der Vorlesungen Band 3. Frankfurt: Suhrkamp Verlag, 1974.
CANDIDO, Antonio. Schriften II. Frankfurt: Suhrkamp, 1996.
CANDIDO, Antonio. Das lyrische Drama des Fin de siècle. Studienausgabe der Vorlesungen. Band 4. Frankfurt: Suhrkamp, 1975.
ZIMMERLIN, Alfred. “Verschwiegen und verstockt”. Zurique, Neue Zürcher Zeitung (24/12/2004).
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in Revista Poiésis agree to the following terms:
- The authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication. The work is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License, which enables its sharing as long as the authorship and initial publication in this journal are acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to distribute online their work published in Revista Poiésis (in institutional repositories or in their own personal page), since this can generate productive interactions, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).