O cinema expandido de Andy Warhol: repetição e circulação
DOI:
https://doi.org/10.22409/poiesis.912.23-38Keywords:
cinema expandido, filme de artista, arte e arquivo, arte popAbstract
Este artigo trata da expansão do formato da arte do filme efetuada por Warhol em seus primeiros filmes, chegando ao auge com os eventos Exploding Plastic Inevitable. Reproduzindo imagens e processos da cultura comunicacional, promovendo estratégias de repetição e circulação de matérias já instituídas e massificadas, o artista Pop logra sua neutralização por esvaziamento dos sentidos. Com a erotização sádica de seus filmes, re-injeta, no arquivo, pulsões transgressoras e as devolve à circulação.Downloads
Download data is not yet available.
References
Sem Referências.
Downloads
Published
2008-12-01
How to Cite
Costa, L. C. da. (2008). O cinema expandido de Andy Warhol: repetição e circulação. REVISTA POIÉSIS, 9(12), 23-38. https://doi.org/10.22409/poiesis.912.23-38
Issue
Section
DOSSIER
License
Authors who publish in Revista Poiésis agree to the following terms:
- The authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication. The work is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License, which enables its sharing as long as the authorship and initial publication in this journal are acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to distribute online their work published in Revista Poiésis (in institutional repositories or in their own personal page), since this can generate productive interactions, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).