“A Rainha de Cartago, que odiamos ...”: Sobre os motivos e significados do abandono na ópera Dido e Enéias de H. Purcell e Nahum Tate.
DOI:
https://doi.org/10.22409/poiesis.1116.74-85Keywords:
Dido e Enéias, H. Purcell, N. Tate, mulheres abandonadasAbstract
O abandono é um dos acontecimentos centrais nas vidas das várias heroínas da antiguidade e a ópera, desde suas origens, sempre explorou isso. A proposta do presente trabalho é investigar como é construído dramaticamente o abandono de Dido, e seus diversos significados, na ópera Dido e Enéias de H. Purcell, com libreto de Nahum Tate.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-12-31
How to Cite
Kühl, P. M. (2010). “A Rainha de Cartago, que odiamos .”: Sobre os motivos e significados do abandono na ópera Dido e Enéias de H. Purcell e Nahum Tate. REVISTA POIÉSIS, 11(16), 74-85. https://doi.org/10.22409/poiesis.1116.74-85
Issue
Section
ARTICLES
License
Authors who publish in Revista Poiésis agree to the following terms:
- The authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication. The work is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License, which enables its sharing as long as the authorship and initial publication in this journal are acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to distribute online their work published in Revista Poiésis (in institutional repositories or in their own personal page), since this can generate productive interactions, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).