O efeito de real
DOI:
https://doi.org/10.22409/poiesis.1013.241-259Keywords:
pintura ocidental, inscrição do sujeito, efeito de realAbstract
A partir do que chama de efeito de real na arte ocidental, o autor apresenta uma análise do sistema figurativo da pintura européia, do Renascimento até o século XX, na tentativa de evidenciar como esse sistema não só pôs em prática, mas também aperfeiçou o dispositivo de inscrição do sujeito (o espectador) na representação. Pretende por aí propor um modelo de crítica artística que se possa estender às produções cinematográficas.Downloads
Download data is not yet available.
References
Sem referências
Downloads
Published
2009-08-31
How to Cite
Oudart, J.-P. (2009). O efeito de real. REVISTA POIÉSIS, 10(13), 241-259. https://doi.org/10.22409/poiesis.1013.241-259
Issue
Section
TRANSLATION
License
Authors who publish in Revista Poiésis agree to the following terms:
- The authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication. The work is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License, which enables its sharing as long as the authorship and initial publication in this journal are acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to distribute online their work published in Revista Poiésis (in institutional repositories or in their own personal page), since this can generate productive interactions, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).