As tramas perceptivas do Zooprismas de Arthur Omar
DOI:
https://doi.org/10.22409/poiesis.1218.73-86Keywords:
Arthur Omar, percepção, videoarteAbstract
Este ensaio procura mostrar os procedimentos temporais que deram ensejo à disposição espacial dos trabalhos que compõem a exposição-obra Zooprismas do artista Arthur Omar. Procedimentos por meio dos quais nos é dado a ver e experimentar a gênese demiúrgica do processo perceptivo.Downloads
References
BERGSON, H. Matéria e Memória. São Paulo: Martins Fontes, 1999.
DELEUZE, G. Cinema 1 - A Imagem-Movimento. Tradução Stella Senra. São Paulo: Brasiliense, 1985.
_______. Cinema 2- A Imagem-Tempo. Tradução de Eloisa de Araújo Ribeiro. São Paulo: Brasiliense, 1990.
DELEUZE, G e GUATTARI, F. O que é a Filosofia? Tradução Bento Prado Jr. e Alberto Alonso Muñoz. São Paulo: Editora 34, 1997.
OSÓRIO, L.C. Sem a assepsia de museus e galerias. In: Segundo Caderno. Rio de Janeiro: O Globo, 14/11/2006.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in Revista Poiésis agree to the following terms:
- The authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication. The work is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License, which enables its sharing as long as the authorship and initial publication in this journal are acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to distribute online their work published in Revista Poiésis (in institutional repositories or in their own personal page), since this can generate productive interactions, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).