O que escapa das frestas
DOI:
https://doi.org/10.22409/poiesis.v21i36.41225Keywords:
resenha, exposição de arte, Sara Ramo, lindalocaviejabruja, Museo Reina SofíaAbstract
Resenha da exposição individual lindalocaviejabruja, de Sara Ramo, realizada de 24 de julho de 2019 a 2 de março de 2020, sob curadoria de Rafael García, no Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, em Madri, na Espanha.
Downloads
References
ESPEJO, Bea. Sara Ramo: “Hasta la fantasía tiene una instancia política”. El País, Arte, 10/9/2019. Disponível em https://elpais. com/cultura/2019/09/06/babelia/1567783584_378769.html. Acesso em 4/3/2020.
FEDERICI, Silvia. Calibã e a bruxa: mulheres, corpo e acumulação primitiva. Tradução de Coletivo Sycorax. São Paulo: Elefante Editorial, 2017.
FOUCAULT, Michel. A ordem do discurso: aula inaugural no Collège de France, pronunciada em 2 de dezembro de 1970. Tradução de Laura Fraga de Almeida Sampaio. São Paulo: Edições Loyola, 1996.
GROSZ, E. Corpos reconfigurados./ Elizabeth Grosz, tradução de Cecilia Holtermann, revisão de Adriana Piscitelli. Cadernos Pagu, n. 14, 2000, pp.45-86. Disponível em http://www.bibliotecadigital.unicamp.br/document/?down=51327. Acesso em 30/03/2020.
MENÉNDEZ, Manuel Muniz. Sara Ramo: “Me interesan las cosas invisibles, las desechadas”. ABC, ABC Cultural, Arte, 11/9/2019. Disponível em https://www.abc.es /cultura/cultural/abci-sara-ramo-interesan-cosas-invisibles-desechadas-201909-110128_noticia.html. Acesso em 4/3/2020.
REBOUÇAS, Júlia. lindalocaviejabruja. In MUSEO NACIONAL CENTRO DE ARTE REINA SOFÍA. SARA RAMO: lindalocaviejabruja. Folheto da exposição. Madrid: Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, 2019.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in Revista Poiésis agree to the following terms:
- The authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication. The work is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License, which enables its sharing as long as the authorship and initial publication in this journal are acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to distribute online their work published in Revista Poiésis (in institutional repositories or in their own personal page), since this can generate productive interactions, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).