Art-educational displacements in the Transamazônica-Xingu area as experiences of the sensitive shared toward a new sharing of the common

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/poiesis.v22i38.45642

Abstract

The aim of this work is to share experiences in the field of art and education, evidencing acts of displacement as experiences of sharing of the sensitive. From performing collective actions with undergraduate and high school students, using
imaging devices like photography, video, and installations. We seek to materialize possibilities and concerns in the field of political art, focusing on themes of the daily lives of local populations, bringing highlights points of tension and rupture,
in the perspective of building a new common to be shared from the perspective of the subjects who live in that territory.

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Author Biography

Leonardo zenha, UFPA

Possui graduação em pedagogia pela Universidade Federal de Minas Gerais (2005). Especialização em Educação a Distância(2006)Senac -MG. Mestre em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais(2010). Doutor(2016) em Politicas Públicas e Formação Humana na Universidade Estadual do Rio de Janeiro. Pesquisa envolvendo o Ensino Médio, cibercultura e cultura Digital . Professor Dedicação Exclusiva na Universidade Federal do Pará . Tem experiência na área de Educação, cultura digital, Educação a distância, atuando principalmente nos seguintes temas: Educação e Novas Tecnologias da Informação e Comunicação,Formação de Professores, Educação do Campo, Educação a Distância e juventudes.

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Published

2021-07-07

How to Cite

zenha, L., & Lopes, R. (2021). Art-educational displacements in the Transamazônica-Xingu area as experiences of the sensitive shared toward a new sharing of the common. REVISTA POIÉSIS, 22(38), 82-105. https://doi.org/10.22409/poiesis.v22i38.45642