When I walk on dry leaves...
DOI:
https://doi.org/10.22409/poiesis.v22i38.50693Keywords:
Amazon, forest, political memoryAbstract
No Abstract.
Downloads
References
BUTLER, Octavia. A parábola do semeador. São Paulo: Editora Morro Branco, 2018.
CARVALHO, Age de. Antologia Coleção Postal. Rio de Janeiro: Cozinha Experimental, 2017.
CAVAQUINHO, Nelson. Folhas secas. Rio de Janeiro: Odeon, 1973.
FREUD, Sigmund. Além do princípio do prazer e outros textos (1917-1920). São Paulo: Companhia das Letras, 2010.
KRISTEVA, Julia. Estrangeiros para nós mesmos. Rio de Janeiro: Rocco, 1994.
LIMA, Conceição. A dolorosa raiz do micondó. São Paulo: Geração Editorial, 2012.
MIGNOLO, Walter. Colonialidade: o lado mais escuro da modernidade. Revista Brasileira de Ciências Sociais, v. 32, n. 94, jun. 2017.
OSBORNE, Peter. Arte contemporânea é arte pós-conceitual. Revista Poiésis, n. 27, p. 39-54, jul./dez. 2016.
PINHEIRO, Paulo César. Nomes de favela. Rio de Janeiro: Quelé, 2003.
SELIGMANN-SILVA, Márcio. A fotografia em Walter Benjamin: a "dialética na imobilidade" e a "segunda técnica". Revista Brasileira de Psicanálise, São Paulo, v. 46, n. 2, p. 121-136, jun. 2012.
Published
Versions
- 2021-07-12 (2)
- 2021-07-07 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Ana Carolina Prudente Nascimento, Augusto Melo Brandão
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in Revista Poiésis agree to the following terms:
- The authors keep the copyright and grant the journal the right of first publication. The work is automatically licensed under the Creative Commons Attribution License, which enables its sharing as long as the authorship and initial publication in this journal are acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to distribute online their work published in Revista Poiésis (in institutional repositories or in their own personal page), since this can generate productive interactions, as well as increase the impact and citation of the published work (See The Effect of Free Access).