Juventude e cidadania
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i01.192Abstract
Este texto aborda a questão da construção da cidadania nas sociedades contemporâneas. A polissemia do conceito de cidadania aponta para a necessidade de investigarmos os sentidos que este conceito vem assumindo, especialmente no universos juvenil. Este artigo foi baseado nas conclusões de uma pesquisa desenvolvida no Laboratório do Imaginário Social de Educação, na Universidade Federal do Rio de Janeiro. Foram investigadas três escolas, escolhidas com base na suposição de serem representativas de diferentes classes sociais e diferentes regiões do Estado do Rio de Janiero. Para os pesquisados, o entendimento e a vivência da cidadania, tal qual os expressaram os sujeitos do estudo, estão entre os mais importantes desafios para os professores brasileiros e outros profissionais da educação.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.