Acción socioeducativa y práctica reflexiva: el papel de la investigación
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i06.104Abstract
O conteúdo deste trabalho está organizado em três partes, tratando de responder a três propósitos que, em minha opinião, são concomitantes: a) Desvelar as desigualdades das relações de poder entre o conhecimento hegemônico, que costuma orientar a pesquisa, e o conhecimento prático, que costuma estar presente nas experiências transformadoras e contrárias à desigualdade social; b) Argumentar sobre a necessidade e importância de nos comprometer com pesquisas educativas de práticas concretas, para compreendê-las em si mesmas e em relação a contextos mais amplos, e para agir segundo suas condições e possibilidades; c) Propor ferramentas coerentes com os princípios anteriores para nos formar como educadores que, com método e rigor, fazem da pesquisa uma prática de melhoria dos processos educativos como processos sociais.
Palavras-chave: formação de educadores; pesquisa; ação sócio-educativa.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.