A IMPORTÂNCIA DE PAULO FREIRE PARA DIVERSAS GERAÇÕES DE DOCENTES
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i7.399Abstract
O objetivo deste ensaio é discutir os impactos que a obra de Paulo Freire – entendida como experiências e textos – teve em duas gerações de docentes. Chama a atenção para como essa obra tocou, em especial, temáticas que mobilizaram as autoras, que pertencem a duas gerações diferentes. Os modos de reação à obra de Paulo Freire também variaram muito, assim como os tantos enredamentos possíveis diante das reflexões defendidas em sua obra. Nesse sentido, ressaltamos a importância das contribuições do autor para os processos formativos docentes.
Palavras-chave: Paulo Freire; Gerações de docentes; Currículos.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.