AVALIAÇÃO DAS ESCOLAS E REGULAÇÃO POLÍTICO-NORMATIVA: uma análise de discursos
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v5i8.459Abstract
Em Portugal, nas últimas décadas, o discurso político-normativo em torno da educação tem sido marcado por uma gramática que alguns autores apelidam de gerencialista. Neste trabalho, procuramos proceder a uma análise sobre esse assunto, tendo por base, por um lado, o normativo legal que enquadra a avaliação das escolas (Lei nº 31/2002) e, por outro, as construções discursivas da Inspeção da Educação (relatórios de avaliação externa das escolas) e das escolas (relatórios de avaliação interna das escolas).
Palavras-chave: Avaliação das escolas; Regulação transnacional; Políticas educativas.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.