ACESSO E PERMANÊNCIA DOS ALUNOS POBRES NOS CURSOS MAIS SELETIVOS DA UNIVERSIDADE FEDERAL DO ACRE-UFAC, CAMPUS FLORESTA
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i9.500Abstract
Esse artigo tem como objetivo analisar o acesso e a permanência de estudantes pobres nos cursos mais seletivos da Universidade Federal do Acre, Campus Floresta, bem como as estratégias adotadas por eles e pelos seus familiares. Para a realização deste estudo, foram adotados procedimentos quantitativos e qualitativos, com uso de questionário e entrevista semiestruturada. Dessa maneira, constatou-se que o acesso e a permanência dos estudantes pobres no ensino superior deve-se a força do atributo familiar, bem como do ambiente doméstico educógeno, que estimula a escolaridade dos filhos na universidade pública.
Palavras-chave: Acesso e permanência; Ensino Superior; alunos pobres.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.