ESTRATIFICAÇÃO EDUCACIONAL E DESIGUALDADES NO SUCESSO ACADÊMICO EM MEDICINA E EM SERVIÇO SOCIAL
DOI:
https://doi.org/10.22409/mov.v0i9.494Abstract
O artigo discute a estratificação educacional no ensino superior por campo de estudo, tomando por objeto de análise os cursos de Medicina e Serviço Social, ofertados pela Universidade Federal do Maranhão (UFMA), considerando critérios e percentuais de ingresso por categorias sociais em seis anos, a movimentação acadêmica no percurso estudantil e o perfil do estudante concluinte. Os resultados indicam a presença de estratificação vertical e horizontal, reforçada por diferenciações quanto às categorias sociais que tiveram acesso e sucesso acadêmico em Medicina e em Serviço Social.
Palavras-chave: Estratificação educacional; Medicina; Serviço Social.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons - Attribution-Non-Commercial International4.0, which allows the sharing of work with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on their personal page) after publication in this journal.
The sources indicated, the ideas and opinions expressed are the sole responsibility of the authors, not necessarily reflecting the opinions of the journal.