ADMINISTRATIVE SERVICES QUALITY IN PRIVATE HIGHER EDUCATION

Authors

  • Luciana Cunha Lauria da Silva Universidade Federal Fluminense
  • Mirian Picinini Méxas Universidade Federal Fluminense
  • Geisa Meirelles Drumond Universidade Federal Fluminense http://orcid.org/0000-0002-0605-2341

DOI:

https://doi.org/10.22409/sbij.v1i95.52419

Abstract

This research presents a study on the perception of students and professionals of the administrative technical staff of a private higher education institution, located in the State of Rio de Janeiro, on the quality of the administrative services provided, and aims to propose a plan for action using the Business Process Management (BPM) methodology. The methodology of this study was structured based on the literature review and the case study. The results showed gaps in the services provided and great dissatisfaction among students, which made it possible to carry out an action plan to improve the quality of administrative services.

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Author Biography

Geisa Meirelles Drumond, Universidade Federal Fluminense

Doutoranda em Sistemas de Gestão Sustentáveis pela Universidade Federal Fluminense. Mestre em Sistemas de Gestão pela Universidade Federal Fluminense (2014). Possui Especialização nas áreas: Organização e Estratégia (2014); Gestão Estratégica e Qualidade (2008) e Informática na Educação (2003). Bibliotecária graduada pela Universidade Federal Fluminense, com ampla experiência em bibliotecas universitárias pública e privada, atuando nos serviços de referência, indexação de artigos científicos e tratamento técnico de documentos. Possui também graduação em Psicologia.

Published

2023-04-25