We're all going to die
The legacy of transmitting History through Humour
Keywords:
History, Humour, Vamos todos morrer, Historical biographies, radioAbstract
When humorous language deals with historical topics that are traditionally treated with an extra dose of seriousness, it can be a key element in the process of awakening the reader's curiosity about history. This article seeks to establish a dialogue between the concepts of history and humour, based on the Portuguese radio programme Vamos todos morrer (We’re all going to die) by Hugo van der Ding, which was broadcast between April 2019 and December 2024. Several editions of the radio programme were analysed, as well as the texts published in two different books (2021 and 2023). This analysis was later complemented by a written interview with the author of the radio programme in October 2024. Vamos todos morrer, as a simple radio programme, has managed to challenge its reach and create an audience that seeks out the written record of the programme in book form and feeds a two-year tour of live shows. A community that is increasingly attentive, taking a more active role throughout the life of the programme and developing new access points to knowledge. This has created, albeit unconsciously, a particular phenomenon of community construction of history.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre



