MAPPING CSR IN BRAZIL: THE CONTEXT FOR EMERGENCE AND PROMOTING INSTITUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.22409/conflu16i1.p335Palavras-chave:
Corporate social responsibility, emergence, BrazilResumo
Sustainable development has become a major topic in the Brazilian agenda. Corporate social responsibility (CSR) has gained ground in Brazil during the last years and a group of Brazilian managers have helped to shape the paper of businesses as key players in social development.
Literature has evidenced that ‘contextual factors’ shape the definition of CSR in a given environment and ‘company motivational factors’ shape its scope. Following this pattern, the understanding of CSR in Brazil will be analyzed.
In particular, the categorization of CSR theories under four approaches (economic, political, integrative and ethical theories) enunciated by academia to define the relationship between enterprise and society will be used in order to describe the emergence of CSR in Brazil in the 1960s and its evolution until today.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. Têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista. Possuem permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.