ASPECTOS PARA A CONTRIBUIÇÃO DO CONCEITO DE EDUCAÇÃO POPULAR A PARTIR DA EXPERIÊNCIA DO CURSINHO POPULAR PRÉ-VESTIBULAR ALICERCE 23
DOI:
https://doi.org/10.22409/enfil.v9i14.51655Abstract
ABSTRACT
The present article focuses its analysis about popular education in an outskirt and urban context as an alternative of resistance and emancipation. First, the definition of the concept of Popular Education it’ll be constructed from the experience of “Cursinho popular Alicerce 23”, in Curitiba’s periphery. Secondly, it'll investigate how participants of “Cursinho Popular Alicerce 23” interact by themselves and how they allow the conception of popular education. In this way, we’ll use methods of literature review and documental analysis to compose the investigative process.
Key words: Popular Education; Periphery; Pre-university Preparatory Course; Work.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista En_fil aceita manuscritos originais em português, italiano, espanhol e inglês. Se o manuscrito original for redigido em língua estrangeira, ele deve ser acompanhado da versão em português.
A Revista En_fil não cobra taxas referentes à submissão, à avaliação ou à publicação de artigos. Oferece acesso livre, gratuito e imediato a todos os leitores, independentemente de cadastramento no site.