Desire of desire in the merchandise and the eye of the artist

Authors

  • Luciene Jung de Campos Universidade de Caxias do Sul (UCS)

DOI:

https://doi.org/10.22409/gragoata.v18i34.32960

Keywords:

Image, Resistance, Subject

Abstract

This paper is an attempt to make a provisional reading of the contemporary society, and the condition of the subject’s resistance. This is the subject and merchandise captured by advertising, where the artist makes a complaint. Search an approximation between the fields of art, psychoanalysis and discourse analysis. This proposes a discussion through the scheme L of Lacan to think the imaginary relationship of the subject with advertising.

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Author Biography

Luciene Jung de Campos, Universidade de Caxias do Sul (UCS)

Graduada em Psicologia pela PUC-RS, mestre em Organizações e Recursos Humanos pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) e doutora em Estudos da Linguagem: Teorias do Texto e do Discurso também pela UFRGS, é professora do Centro de Ciências Humanas e do Programa de Pós-graduação de Mestrado em Turismo na Universidade de Caxias do Sul (UCS). É pesquisadora do CNPq com ênfase em Psicanálise, Análise do Discurso e Análise Institucional. É também psicanalista. Dentre suas publicações, encontram- se a organização do número da Revista Organon Autoria nas entre-linhas editada pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul em 2012, e o artigo O Museu é o Mundo: Intervenção na Cidade e Estranhamento do Cotidiano nos Fluxos Urbanos, publicado no v. 4 da Revista Rosa dos Ventos (UCS, 2012).

Published

2013-07-06

How to Cite

Campos, L. J. de. (2013). Desire of desire in the merchandise and the eye of the artist. Gragoatá, 18(34). https://doi.org/10.22409/gragoata.v18i34.32960