TEACHING VOCABULARY AND LEXICAL COMPETENCE

Authors

  • Beatriz Daruj Gil Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.22409/gragoata.v21i40.33392

Keywords:

Lexicon, lexical competence, vocabulary teaching

Abstract

It is discussed in this article, by means of a theoretical reflection followed by a proposal of teaching the lexicon, semantics, discursive and gramatical aspects that comprise the lexical competence. Contrary to the traditional educational practices that are based on the principle of lexical equivalence, this discussion shows that the knowledge of the word is not restricted to the semantic aspect, but extends to the paradigmatic and syntagmatic relations established by the word in its trajectory historical-discursive, to their grammatical properties, and to the conditions of production, movement and reception of the texts in which is updated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Beatriz Daruj Gil, Universidade de São Paulo

Mestre em Didática pela Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (1997) e Doutora em Linguística pela Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo (2002). Atualmente é professora doutora da Universidade de São Paulo, na área de Filologia e Língua Portuguesa, e coordena, desde 2007, a área de Português do Centro de Línguas da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da USP. Tem experiência na área de Letras, com ênfase em Língua Portuguesa, atuando principalmente nas seguintes áreas: lexicologia, léxico e ensino e ensino de português para falantes de outras línguas.

Published

2016-07-01

How to Cite

Gil, B. D. (2016). TEACHING VOCABULARY AND LEXICAL COMPETENCE. Gragoatá, 21(40). https://doi.org/10.22409/gragoata.v21i40.33392

Issue

Section

Language Articles