Crossing boundaries: the promotion of refugee’s rights through language teaching practices

Authors

  • Bruno Deusdará Universidade do Estado do Rio de Janeiro
  • Poliana Coeli Costa Arantes Universidade do Estado do Rio de Janeiro
  • Décio Rocha Universidade do Estado do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.22409/gragoata.v22i42.33472

Keywords:

Refugee. Language Teaching. Discourse. Device. Policy.

Abstract

From a concrete experience of receiving refugees, we discuss the meanings and modalities of language policy presents in this practice. We start from the notion of discursive practice (MAINGUENEAU, 1997, 2005), to reflect on the simultaneous production between language and social world. In the sequence, we relate this experience to the challenges proposed for the field of Applied Linguistics. As analysis, we discuss the supervision meetings, whose experience leads us to a reflection that goes beyond the limits of teaching and linguistics.

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DOI: http://dx.doi.org/10.22409/gragoata.2017n42a885

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Author Biographies

Bruno Deusdará, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Departamento de Estudos da Linguagem. Programa de Pós-Graduação em Letras (Instituto de Letras/UERJ). Programa de Pós-Graduação em Letras e Linguística (Fac. de Formação de Professores/UERJ).

Poliana Coeli Costa Arantes, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Departamento de Línguas Anglo-germânicas. Programa de Pós-Graduação em Letras (Instituto de Letras/UERJ).

Décio Rocha, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Departamento de Estudos da Linguagem. Programa de Pós-Graduação em Letras (Instituto de Letras/UERJ).

Published

2017-07-13

How to Cite

Deusdará, B., Arantes, P. C. C., & Rocha, D. (2017). Crossing boundaries: the promotion of refugee’s rights through language teaching practices. Gragoatá, 22(42), 268-288. https://doi.org/10.22409/gragoata.v22i42.33472